A jubileumi jármű egy ezüstszínű harmadik generációs ŠKODA Octavia a ŠKODA központi gyárában Mladá Boleslávban gördült le a gyártósorról. Az járművet VIP személyautóként fogják használni a ŠKODA Česanai Technológiai Központjában.
A legyártott gépjármű 15 milliós küszöbének átlépése a márka dinamikus növekedését hangsúlyozza. A ŠKODA 2012 elején gyártotta le 14 milliomodik autóját. Egyedül az elmúlt hat évben legyártott autó mintegy egy harmada, kb. 5 millió gépkocsi gördült le a gyártósorról. A cseh járműgyártó 2018-ig legalább évi 1,5 millió darabra szeretné emelni értékesítéseinek számát világszerte. 2012-ben a ŠKODA 939 200 járművet adott el, többet, mint bármikor előtte egy év során.
„Az ŠKODA egész csapata nagyon büszke a milliós jubileumra"- mondja Prof. Dr.h.c. Winfrid Vahland, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke. „A 15 millió legyártott autó a ŠKODA márka óriási fejlődésének a jelképe. 118 éve gyártunk járműveket és 1905 óta autókat. Így a világ leggazdagabb hagyományokkal rendelkező autómárkái közé tartozunk."- mondja Winfrid Vahland. Az elkövetkező években a ŠKODA továbbra is gyorsítani kívánja a fejlődést, és célja, hogy 2018-ra legalább évi 1,5 millió gépjárművet értékesítsen. A vállalat történetének legnagyobb modelloffenzívája sikeres kezdetét vette a ŠKODA Citigo, a Rapid és most az új Octavia megjelenésével. Összeségében a ŠKODA 8 új vagy megújított típust mutat be 2013-ban.
A ŠKODA beruházásai Csehországban. Az új Octavia gyártásához a ŠKODA történelmének egyik legátfogóbb korszerűsítési és kapacitásbővítési projektjét valósította meg központi gyárban, Mladá Boleslavban. Az intézkedések központi eleme a ŠKODA modellek az Octavia és a Rapid gyártósorok termelési kapacitásának növelése, a napi gyártás 800-ról 1200 autóra való fokozatos felfuttatása.
E cél érdekében a Mladá Boleslav-i gyárban többek között egy új karosszériagyártó területet és egy teljesen automatizált belsőtérfényező sort állítottak üzembe. Még ebben a hónapban átadnak egy csúcsszínvonalú környezetbarát présgépsort. A ŠKODA Octavia és a ŠKODA Rapid mellett a Mlada Boleslav-i központi gyár egy másik gyártósorán gyártják a ŠKODA Fabia-t is.
A ŠKODA Kvasiny-i gyárában a közelmúltban megkétszerezték a ŠKODA Yeti gyártókapacitását évi 100 000 darab gépjárműre. Ezen túl a ŠKODA korszerűsítette a gyárat, mivel 2013. január óta itt készítik a ŠKODA Roomstert. 2012 végéig a Romstert a ŠKODA Vrchlabí gyárában készítették. A cseh gyártó kb. 7,2 millió eurót fektetett be a gyártás áthelyezésébe.
A Roomster gyártását azért helyezték át Kvasinyba, mert a ŠKODA Vrchlabí gyárát exkluzív alkatrészgyárrá alakítják át. 2012 októbere óta itt gyártják a kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót, a "DSG"-t a Volkswagen Csoport számára. A Volkswagen Csoporttal együtt a cseh járműgyártó kb. 170 millió eurót fektetett be, hogy a gyárat felkészítse a DSG gyártására.
A betervezett növekedés előkészítésére a ŠKODA Kínában, Oroszországban és Indiában is bővíti gyártókapacitását. Kínában 2012 vége óta a ŠKODA Yeti-t a Shanghai Volkswgennel együttműködve gyártják. Ebben az évben Kínában bevezetik a ŠKODA Rapid kínai változatát, amelyet azután az új ŠKODA Octavia követ.
Oroszországban a nyizsnij novgorodi GAZ gyárban a ŠKODA Yeti kompakt szabadidő-autó néhány hete gördült le a gyártósorról. 2013 közepén megkezdik az új ŠKODA Octavia gyártását is az orosz piac számára. Az orosz piacra szánt új ŠKODA Rapid gyártását 2014 tavaszára tervezik.
Reméljük, hogy a következő években is még több és egyre fejlettebb ŠKODA járművek közül válogathatunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése