2013. június 20., csütörtök

Mielőtt nyáron útra kelnénk

Itt a nyár, mindenki üdül, elutazik. Jó ha felkészüljünk  a közlekedési dugókra: ne hagyjuk autónk tankját teljesen kiürülni.

Debrecen – A nyári szabadságolások és az iskolai vakáció idején a családok gyakran útra kelnek a kellemes vízpart, a nyaralás helyszíne, vagy éppen a nagyszülők felé. A szabadság érzetét a mindig készen álló autó biztosítja igazán, a hűséges útitárs viszont könnyen problémák forrásává válhat.

Bármikor megeshet
Műszaki hiba vagy baleset sajnos bármikor történhet, de a gondok javarésze megelőzhető, kivédhető vagy odafigyeléssel el is kerülhető. A nagy forróságban pedig még inkább körültekintőnek kell lennünk, mielőtt útra kelünk. Egy biztosító elemzései is alátámasztják, hogy a beérkező segélyhívások 26 százaléka a járművek motorjaival kapcsolatos meghibásodásokkal hozható összefüggésbe.
A rendszeresen szervizelt és gondosan üzemben tartott autókra kevésbé jellemzők a váratlan műszaki hibák. A nyári hónapok idején fokozott figyelmet érdemes fordítani a hűtővíz szintjére. Szintén a műszaki hibák közé sorolhatók az akkumulátorral kapcsolatos gondok. Érdemes felkészülten útnak indulni.

2013. június 16., vasárnap

Kisautóból limuzin

Egy átlagos kisautóból egy igazi gyöngyszemet faragtak. Egy igazi üzleti limuzint.


Az indiai DC Designs megdöbbentő dolgokra képes, ha autó-átépítésről van szó, most azonban épp csak annyit változtattak a Nissan Sunny lépcsős hátú kisautó megjelenésén, hogy a gyári jelvény helyére a tuningcég logóját rakták, és a gyári könnyűfém felnik helyett az egyébként az autóval műszakilag azonos és egy gyártósoron készülő Renault Scala könnyűfém felnijeit használták.

Az igazi változás bent történt, és ha lehet, felülmúlták korábbi alkotásaikat is. A piros bőr, a fautánzat és a műanyagkróm elképesztő kavarodása határozza meg a hangulatot, amelyen túl tekintve egy üzleti célokra átalakított belsőt találunk. A második sorba két, elektromosan állítható ülés került, a bal oldali az első ülést ledöntve ággyá is alakítható.


A vezetőülés hátán nagy méretű monitort találunk, amihez különféle híradástechnikai eszközöket lehet csatlakoztatni, az utastér közepére került hatalmas könyöklő végén apró hűtődoboz kapott helyet, az elején meg faként meredezik egy eredetileg padlóra építendő könyöklő-pohártartó, és akad különleges megjelenésű, de minden hasznos funkciót nélkülöző tetőkonzol is.


Nem véletlen, hogy a DC Designs a Nissan Sunnyt választotta kiindulási alapnak, mivel ha csak a mérőszalagot nézzük, annak a lábtere hátul akkora, mint egy Mercedes E-osztálynak. Az átalakítás árát nem közölték, hiszen az függ a megrendelő egyedi kéréseitől, természetesen más autókból is képesek guruló iroda-belsőt varázsolni.


2013. június 12., szerda

Takarékosabb dízel Juke

Takarékosabb lett a dízel Juke, aminek az emberek többsége örülhet. Továbbfejlesztett technikát és motorleállítót is kap a Nissan Juke 1.5 dCi.
Megkapta az 1.5 dCi négyhengeres legújabb változatát a Nissan Juke öszvér, aminek köszönhetően 14 százalékkal lett takarékosabb – 4,2 l/100 km az új adat. De csak a városi környezetet favorizáló szabványos mérési ciklus szerint, ahol remekelt az immár alapáron járó motorleállító.


A gyakorlatban sokkal jobban örülnek majd a vásárlók, hogy a korábbinál simább járású és csendesebb a kis dízel. A csúcsteljesítmény továbbra is 110 lóerő, a maximális nyomaték 260 Nm-re emelkedett, az első két fokozatot rövidebbre, a többi négyet hosszabbra vették – állítólag elbírja ezt a korábbinál nyomatékosabb erőforrás. A műszaki változások listája többek között piezo-elektromos befecskendező-fúvókákat, új turbófeltöltőt és a korábbinál direktebb szívósort jelent. A kipufogó-gázok károsanyag-tartalma immár az Euro 6-os szintet is alulmúlja. A Nissan Juke esetén az értékesítések 40 százalékát tette ki mostanáig az 1.5 dCi erőforrás, a jövőben várhatóan emelkedni fog ez az arány.


2013. június 8., szombat

Így trükköznek az autógyárak a fogyasztással

A legtöbb vásárló első szempontja autó vásárláskor az, hogy minél takarékosabb autót vegyen. Mesébe illően takarékosnak hirdetik a gyártók az új autókat, a laboratóriumi mérések rendszere azonban több sebből vérzik. Egy nemzetközi szervezet most felmérte, mennyit tankolnak a tulajdonosok valójában, egy európai szövetség pedig leleplezte a stikliket.

Közel egy évszázadon keresztül hirdetéseikben bölcsen hallgattak a gyártók az átlagfogyasztásról, legfeljebb a "gazdaságos üzemeltetés" mottóval intézték el a kérdést - akit bővebben érdekelt a téma, bújhatta a katalógusok műszaki adatait. Idővel aztán egyre több, jellemzően kis- vagy alsó közép kategóriás autóról közöltek pontos értékeket, mígnem néhány éve minden reklámban kötelező feltüntetni a fogyasztást és a káros anyag-kibocsátást. Mára ezek a számok az apró betűs részből sokszor a hirdetés fő üzenetévé növik ki magukat, csak az velük a baj, hogy egyre hihetetlenebbek.


A Volkswagen XL1 egy trükkös plug-in hibrid fogyasztási ciklus szerint fogyaszt 0,9 litert.

Mint az a világ legtakarékosabbjaként hirdetett, valójában fantomautóként létező Volkswagen XL1-et bemutató cikkünk táblázatából is kiderült, ma Európában 15 autót hirdetnek 3,5 liternél alacsonyabb fogyasztással. Több középkategóriás limuzin dízel változatáról (BMW 3-as, Mazda 6) azt állítják, beéri száz kilométerenként 4,5 liter gázolajjal, és állítólag még a több mint kéttonnás Mercedes ML 250 Bluetec is elketyeg hét literrel vegyes használatban. A baj csak az, hogy tesztjeink során az idilli értékeknél mindig többet mérünk, és így vannak ezzel a vezetők is.  Maguk a tulajdonosok, akik kilométerek tíz- és százezrein keresztül naplózzák a fogyasztást.

2013. június 4., kedd

Rózsaszín rémség Range Roverből

Első látásra elég szőrnyű, de a Hamann komolyan gondolja – azt mondják, a sötét metál-pink fényezés „olyan szín, amely önbizalmat sugároz”. Talán igazuk van, de az állítás az európai kultúrkörben aligha igaz. Persze lehet, hogy a célközönség inkább az amerikai rapper-szubkultúra, vagy India dúsgazdag aranyifjai - az efféle feltűnés-keresés ott nem feltétlenül összeegyeztethetetlen a helyi közízléssel.


A módosítások egyelőre csak az autó külsejét érintik, de azt alaposan átdolgozták. Az autó oldalára felerősített szélesítések kerek nyolc centit adnak a szélességhez, de erre szükség is volt, hogy teljes egészében le tudják fedni a 23-as alufelnikre szerelt, szuperalacsony profilú, 305/30-as gumiabroncsokat. A csomag tartalmaz egy ültetőmodult is, amely lehetővé teszi, hogy a légrugós futóművet további négy centivel lejjebb engedjék. Az autó belső terének összeállítását lényegében a vásárlóra bízzák: a cég kínálatában többféle belső díszítés és bőr kárpitozás szerepel a típus számára.


A műszaki tartalomhoz alig nyúltak, a módosított kipufogórendszer célja is az, hogy erőteljesebb hangok törjenek elő az autó alól. A Hamann azt ígéri, hogy rövidesen bemutat egy teljesítmény-tuning csomagot is a V8-as motorokhoz, azoknak a tömegeknek, akik szerint az sötét-rózsaszín Range-hez kevés lesz a gyári csúcsváltozat 510 lóereje.