2013. május 31., péntek

Ranger pickup

Terepjárót építenek az új Ranger alvázára épülő SUV-re. Valószínűleg ez se fog eljutni hozzánk.
Távol-Keleten eléggé népszerűek, de nemcsak az alvázas pickupok, hanem a velük azonos alapokra felépített és azonos technikával rendelkező terepjárók is. A Ford kínálatában is van ilyen jármű, amelynek már tesztelik a következő generációját, felemás karosszériával.


Egészen a B oszlopig nem nyúltak a karosszériához a prototípus esetén, ezt követően azonban teljesen új a kasztni – pardon, levágták egy eredetileg önhordó Ford Territory hátsó részét, amit aztán hozzácsaptak a fülkéhez. Ez volt a legegyszerűbb megoldás, hiszen a képen látható példánnyal csak a technikát próbálják. Ránézésre kisebb a tengelytáv, mint a Ranger pickupnál, ami miatt át kell hangolni a különféle elektronikus szabályzókat – ABS, ESC.

A képeken egyébként Jackson Emir készítette Ausztráliában, Avalon közelében az autópályán, majd eljuttatta azokat a Carsguide weboldalnak. A Ford a maga részéről úgy kommentálta a képeket, hogy az új Ranger pickup csak az első azon járművek közül, amelyek a T6-os alvázra épülnek, de ezen kívül sajnos további információkkal nem szolgálhatnak jelen pillanatban.

2013. május 27., hétfő

Nagy luxus a BMW-től

Kínálnak kényelmet, luxust és a teljesítményt. Olasz segítséggel készült a V12-es luxuskupé-tanulmány, a BMW Pininfarina Gran Lusso.

Essünk túl a nehezén, a neveken: a BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé elnevezésű tanulmányt az idei, a bajor konszern által támogatott Concorso dEleganza Villa dEste autós rendezvényen mutatták be – a BMW Concept Ninety elnevezésű motorkerékpárral együtt.


Az olasz Pininfarina műhely olyat alkotott, amely régóta hiányzik a BMW kínálatából: egy V12-es motorral szerelt luxuskupé. A gyár formatervezői és az olaszok együtt dolgoztak a karosszérián, utóbbiaknak köszönhető, hogy az alapvetően sablonos BMW forma tele van egyedi részletekkel. Ki kell emelni ezek közül a lámpákat, különösen a hátsóknál használják ki a LED-ek által nyújtott előnyöket.
Különleges anyagok használatával dobták fel a belső teret, ahol egyébként a márka csúcsmodelljeiből ismerős kapcsolókat-kezelőszerveket találjuk. A legkülönlegesebb elem a fabetét, amely jelen esetben Új-Zélandon kiszáradt mocsárból bányászott, 48 000 éves kauri fából készült – a konkrét darabot a Riva hajógyár munkatársai választották ki. A dohánybarna bőrkárpitot a Foglizzo manufaktúra szállította.
Nem tudni, mi lesz a sorsa a BMW Pininfarina Gran Lusso tanulmánynak, nem lehet véletlen, hogy nem sokkal az új Mercedes S-osztályos kupé bemutatása előtt készítenek egy ahhoz mérhető tudású tanulmányt. A jövő év vége felé várható a 7-es sorozat utódlása, nem lehet kizárni, hogy kupé karosszériát is készítenek majd a luxusautó új generációjának.

2013. május 23., csütörtök

Íme a Mitsubishi globális lépcsős kisautója

Nem szép, de praktikus az új Mitsubishi. Itt az első kép az Attrage nevű lépcsős hátú kisautóról, amely világautó lesz.


Véglegesítette a Mitsubishi azt a lépcsős hátú kisautót, amelyet a Bangkoki Autószalonon előlegezett meg a G4-es tanulmánnyal. A végleges változat neve Attrage, de elképzelhető, hogy mifelénk más lesz a jelölés.

Az Attrage ugyanis az Attractive és Mirage szavak összeolvadásából képződött, márpedig Európában jogi problémák miatt Space Star az alapot adó típus neve. Attace Star? Attar? Mondjuk, ez esetben egészen biztosan nem lesznek szerzői jogi problémák az Attrage névvel sem. Az autó egyébként ugyanazt az 1,2 literes, 78 lóerős háromhengeres motort kapja, mint az ötajtós változat, itt is 5 fokozatú, kézi kapcsolású vagy fokozatmentes automatikus váltó párosítható hozzá. Thaiföldön már júliusban megvásárolható lesz a 4095 mm hosszú lépcsős hátú kisautó, amelynek exportálását jövőre kezdik el.

2013. május 19., vasárnap

Ennél nincs durvább rendőrautó

Eddig sem volt hiány egzotikus rendőrségi járművekből, de ezúttal a dúsgazdag emirátus legújabb járőrkocsija egy Bugatti Veyron lett. A Dubai rendőrautó-őrület a csúcspontjához ért – legalábbis ötletünk sincs, hogyan lehetne ezután tovább fokozni az érdeklődést.



Dubaiban: vásároltak Chevrolet Camarót, Bentley Continentalt – ezek még úgy ahogy meg is felelhetnek a célnak – de emellett Mercedes SLS-t, Ferrari FF-et, Lamborghini Aventadort, sőt, a 77 példányban gyártott Aston Martin One-77 típus egy példányát is sikerült beszerezni és egyenruhába öltöztetni. Aki azt gondolta, hogy itt meg is áll a folyamat, téved: most egy ezeknél is drágább és gyorsabb modell került a flottába, egy Bugatti Veyron.
A 400 km/h feletti végsebességű gépet persze elsősorban azért vették, hogy a járőrkocsik se lógjanak ki a városképhez tartozó nagy értékű luxus- és sportkocsik közül. Azt azonban nehéz elképzelni, hogy a vagyont érő sportkocsikat valóban agyon koptatnák az emírség rendőrei. Bár nem látunk a színfalak mögé, az egyértelmű, hogy ez valamiféle presztízs-játék, amely azt a célt szolgálja, hogy növelje a rendőri erők presztízsét.
Ezután persze már nincs hová fokozni a rendőr-flotta drága fejlesztését, hacsak nem rendelnek McLaren P1-est és LaFerrarit is a közeljövőben. Nem lehetetlen, hogy néhány hét múlva erről olvashatunk a hírekben.

2013. május 15., szerda

Vitte a verdát az éhes kisgyerek



Elvitte egy hatéves fiúcska apja autóját az Egyesült Államokban, hogy kínai ételt vásároljon, ám nekiment egy közlekedési táblának, ezért egy autószervizt is be akart iktatni útjába, nehogy otthon megszidják.
Az eset reggel történt, az apa végigaludta. A fiúnak semmilyen vezetői gyakorlata nincs, apja sohasem ültette ölébe menet közben, hogy kormányozhassa kicsit a kocsit. Annyira vágyott azonban kínai ételre, hogy elcsente a családi Ford  kulcsát, és eddig nem tisztázott módon simán elhajtott vele. Már otthona közelében megállásra kényszerült, mert nekiment egy jelzőtáblának és a kocsi megsérült. A kis srácban akadt azért betyárbecsület: azonnal elhatározta, szervizbe viszi a sérült autót.

Erre végül nem került sor, mivel a gyerek annyira kacskaringózva autózott, hogy szemet szúrt más autósoknak, akik értesítették a rendőrséget. A fiú és a kocsi - meg mindenki más Detroitban - megúszta nagyobb baj nélkül az autózást, de nem sikerült se ételt vennie, se a szervizt elintéznie. Hogy mivel akart fizetni, nem tudni.


Akinek már van gyermeke (és autója is), nyilván tudja, hogy milyen óriási felelősséggel jár ha a  kocsija kulcsát a gyermeke bármikor elveheti. Jobb  vigyáznunk és  olyan helyre raknunk, ahol semmilyen körülmények között nem találja meg.



2013. május 6., hétfő

Autóbérlés Budapesten

Már Arisztotelész is megmondta, hogy személygépkocsit közlekedés céljára tartós bérletbe venni igencsak hasznos és célszerű. Ha például Magyarország fővárosába, a szépséges Budapestre érkezik egy ógörög filozófus  repülőgéppel, és érthető módon nem hozta magával saját gépjárművét, akkor feltétlenül béreljen autót már Ferihegyen. A Liszt Ferenc reptérről még nem látszik, de a tömegközlekedési járművek sajnos Budapesten eléggé kényelmetlenek és módfelett drágák is, ráadásul konok kitartással oda viszik az utazót, ahová a menetrendjük előírja. Ha a filozófus nem akar buszeltérítő lenni, nem akarja egyetlen villamos vezetőjét sem arra kényszeríteni, hogy térjen le a sínekkel kijelölt útvonaláról, akkor el kell érnie, hogy más módon legyen osztályrésze az emberi mozgásszabadság! Az ógörög bölcselők okos emberek, ezért filozófusunk rájön, mennyire praktikus a fővárosban autót bérelni, kölcsönözni, ideglenes vagy tartós használatra a szolgáltatótól átvenni. Igen, az autóbérlés Budapesten nem okozhat gondot, minden kerületben található olyan megbízható szolgáltató, amelynek profilja az autóbérlés - Ferihegy környékén is vannak ilyenek. Ezért a bölcs ember a repülőgépről egyenesen bérautóba száll.