2013. április 28., vasárnap

Előbb épült az első versenyautó, mint az első autó

„Az autóversenyzés, a bikaviadal és a hegymászás az igazi sport, minden más csak játék.”
1886-ot tekintik az autó megszületésének, de az első versenyautó már 1884-ben elkészült. Igaz, versenyen csak 1887-ben vett részt, de miután minden más közlekedési eszköznél gyorsabb volt, megnyitotta az utat az autózás fejlődése és elterjedése előtt.

Az első versenyautó 1884-ből, a De Dion, Bouton & Trépardoux
„Az autóversenyzés öt perccel az után született, hogy elkészült a második autó” – állította Henry Ford, de tévedett. Az autóversenyzés megszületéséhez nem volt szükség a második autóhoz, egy is elég volt. Sőt, az első versenyautót már az előtt megépítették, hogy az automobil 1886-ban hivatalosan megszületett. Az első autóverseny időpontját persze ugyanolyan nehéz meghatározni, mint az autó születésének pillanatát, de a történelemkönyvekben 1887-ben biztosan feljegyeztek egy versenyt, amelyen egyetlen autó, a De Dion, Bouton & Trépardoux cég által épített négykerekű gőzkocsi vett részt, az ellenfeleként pedig egy stopper szerepelt. A verseny célja az volt, hogy bebizonyítsák, az 1884-ben épült kocsi minden más közlekedési eszköznél gyorsabb. Vagyis, korabeli mércével komoly tét forgott kockán!
Első hivatalos autóverseny, a 1894-es Párizs-Rouen 
Az első versenyautót egy hintóból alakították át, így az első kereke még kisebb volt, mint a hátsó. Az elején helyezték el a kazánt, ami egy kéthengeres gőzgépet hajtott. Kormánykereke nem lévén, a kocsi oldalára szerelt karral lehetett irányítani, volt viszont műszerfala: néhány nyomásmérővel és a kazánon elhelyezett üvegcsével! Bár a szerkezet mai szemmel nézve megmosolyogtató, 56 km/órás végsebessége mindenképpen elismerésre méltó, amivel valamennyi akkori közlekedési eszköznél gyorsabb volt. (Egyedül a kiépített pálya miatt tudta a vasút − hosszabb távon − legyőzni.) Az első versenyautó komoly győzelmet aratott az egyéb közlekedési eszközök felett, és megkezdődhetett az automobil, valamint az automobilsport világméretű terjedése. Bár az autóversenyzés az autóval együtt született, eleinte nem sportcélokra használták, hanem egész egyszerűen a járművek megbízhatósági tesztjére. Az első hivatalos autóversenynek az 1894. július 22-én megrendezett Párizs–Rouen versenyt tartják, amelyet a legendás Le Petit Journal újság az eladott példányszám növelése céljából hozott létre. A sztori már lerágott csont, de azt azért érdemes megemlíteni, hogy itt elsősorban nem a stopper ellen kellett küzdeni, hanem azt az autót keresték, amely a leginkább alkalmas a közúti közlekedésre: könnyen irányítható, nem méregdrága az üzemeltetése, és nem jelent az utasok számára az elfogadhatónál nagyobb veszélyt.

A Párizs-Rouen győztes Peugeot
A Párizs-Rouen győztes Peugeot
A viadalra összesen 102 jármű nevezett, amelyből végül 21 tudott elindulni, és csak 17 ért célba. Bár a rendezők célja nem az volt, hogy a leggyorsabbat díjazzák, természetesen a közönség arra volt a leginkább kíváncsi, ki teljesítette a távot a legrövidebb idő alatt. Nos, ebben a tekintetben de Dion gróf volt a győztes 18,6 km/órás átlagsebességgel. Az 5 000 frankos fődíjat azonban nem ő zsebelte be, mert járművének mozgatásához szükséges volt egy fűtő is. Az első helyezést megosztva két benzines jármű, egy Peugeot és egy Panhard-et-Levassor kapta, míg a de Dion különdíjban részesült, mint a hegymenetben leggyorsabb jármű. Az igazi győztes azonban az autózás, és ezzel párhuzamosan az autóversenyzés volt. Ekkor ismerték fel, hogy az automobil a gyors helyváltoztatás mellett verseny formájában a tömegek szórakoztatására is alkalmas. Miután pedig az autóversenyek a lehető legjobb reklámot jelentették az egyes márkáknak, hamarosan megindult a versenysport fejlődése is.

2013. április 22., hétfő

Egy menő Nissan a fiataloknak


Manapság minden fiatal szeretne saját autót. Legyen egy menő Nissan a fiataloknak - Érdekes koncepcióval állt elő a Nissan Sanghajban. Az autó célközönsége az egyke kínai fiatalok.

A Sanghaji Autószalonon bemutatott Friend-Me koncepció a kínai Y generáció végi fiatalokat veszi célba, amely az ázsiai országban leginkább az olyan ma huszonévesekre értendő, akik a sajátos családpolitikából fakadóan többnyire egykék.

A Friend-Me nem úgy néz ki, mint ami közel állna a termeléshez, de láttunk már merészebb húzást is a márkától, és ha létezik autó, ami a digitális bennszülötteknek lett kitalálva, akkor ez olyan, ugyanis a lapos, néhol túl koncepció-szerű forma egy modern kütyükkel alaposan felszerelt utasteret takar.




A négyüléses autó egyedisége az, hogy magas szintű felszereltsége nem kimondottan a sofőr segítségére szolgál, hanem elsősorban az autót próbálják meg egy technológiailag aktív közösségi térré tenni vele. Fő eleme egy központi képernyő, ami kompatibilis mindennel, amire szükség lehet, s amelyen az utasok közül bárki megoszthat tartalmat, hozzáférhet a zenei lejátszóhoz például. Az efféle közösségi kütyük miatt könnyen népszerűvé lehet, és mivel egy olyan fiatal társadalomban, mint amilyen Kínáé próbálkozna optimistán akár még azt is mondhatnánk: az autó 240 millió potenciális vevővel bír. Ez persze egyértelműen túlzás lenne, hiszen az ország huszonéveseinek egy jelentős hányada nem a nagyvárosiak mérték nélkül fogyasztó mindennapját éli, így ez a szám valójában jóval kisebb – bár ha hozzávesszük a közeli Dél-Korea vagy Japán tehetős fiataljait mégiscsak nagynak tűnik a piaca.

„Ezek a srácok testvérek nélkül nőttek fel, így a barátokkal töltött idő különösen fontos számukra„ – mondta a Nissan vezetője, Andy Palmer a kínai lehetőségekről. Kétségtelenül nem reménytelen egy ilyen piaci rést becélozni, és valami hasonló – a koncepcióénál kidolgozottabb – elgondolás mentén akár még komoly sikereket is elérhet az Y generációban a márka a következő években.

2013. április 18., csütörtök

QR-kóddal gyorsítja az autókölcsönzést a Sixt


Egy kattintás az  autókölcsönzéshez. A Sixt egy mobil-alkalmazás és az úgynevezett QR-kód segítségével gyorsítja fel a bárautó átvételénél egyébként szükséges adminisztrációt, a papírmunka helyett alkalmazott - kódolvasóra bízott - információcsere minimálisra csökkenti az irodákban történő sorban állást. Az új szolgáltatás több mint 70 állomáson lesz elérhető, és az ügyfelek a lehető legrövidebb időn belül juthatnak az autó kulcsaihoz.

A vonalkódos kölcsönzés folyamata nagyon egyszerű. Az ügyfelek lementik az összes kölcsönzéshez szükséges információt az új foglalási módszeren keresztül a Sixt weboldaláról, vagy a Sixt okostelefon alkalmazásán keresztül. Ezek az információk tartalmazzák a nevüket, jogosítvány azonosítószámukat, fizetési módszert, stb. A foglalás leadását és megerősítését követően a vásárlók kapnak egy QR-kódot a weboldalon vagy a mobil alkalmazáson belül. Ezenfelül egy e-mail üzenetet is kapnak, amely ugyanazt a vonalkódot tartalmazza,  plusz néhány kiegészítő információt, olyanokat, mint például az indulást megelőző 48 órában elérhető Sixt állomások címeit.



Az új technológia révén a vásárlóknak már nem is kell semmilyen információt bediktálniuk a Sixt pultnál dolgozó munkatársnak. Ehelyett - amikor felveszik az autó kulcsait - egyszerűen odahelyezik a kapott vonalkódot egy scanner elé és bemutatják a jogosítványukat. Ilyen módon az egész kölcsönzési folyamat sokkal gyorsabban végbemehet. „Amikor egy magyar utazó külföldre készül, érdemes az online autóbérlést a központi Sixt oldalon a QR-kód lekérésével befejezni, mert uticéljára megérkezve így gyorsabban juthat az autójához” – tanácsolja Dévai Gábor, a Sixt magyarországi képviseletét ellátó Wallis Autókölcsönző Kft. ügyvezetője. „A Sixt hálózaton belüli bővítéseknek és innovációs elvárásoknak köszönhetően bizonyára nem kell sokat várnunk arra, hogy már Magyarországon is automatizált módon vegye fel mindenki a bérautóját.” A QR-kódos bérlés mellett a Sixt egy új frontvonal-menedzsment technológiát is bevezet, amellyel a sorbanállási időt a minimumra csökkentik, hogy az üzleti célból utazók és a turisták is idővesztegetés nélkül juthassanak hozzá a választott járműhöz.

2013. április 14., vasárnap

Autóbérlés kis-, közép- és nagyvállalatok részére


Autót bérelni ma már egyszerű, de azért meg kell válogatnunk, hogy milyen céget választunk.
Egy cégvezetőnek mindent meg kell tennie azért, hogy minimalizálhassa vállalkozása költségeit, és kizárhasson minden olyan felesleges kiadást, amely ellehetetleníti, hogy a lehető legtöbbet hozhassa ki cégéből. Ilyen plusz költség a céges autóflotta fenntartása, amely rengeteg pénzt emészt fel.
Gondoljunk csak a járulékos költségekre, a kötelező felelősségbiztosításra, a cascóra, a lízing törlesztőrészleteire, a szervizelésre, karbantartásra, a lemosatásra… Ezek a teendők sokszor egy teljes embert igényelnek, így a cégvezetőnek még egy munkatársat kell foglalkoztatnia. Ráadásul az autó értéke évről évre csökken, és egy néhány éves autót már vezetni sem akkora élmény, mint új korában. Arról nem is beszélve, hogy ha ügyfelekkel találkozunk, akár tetszik, akár nem, reprezentálnunk kell: egy nem épp a legújabb modellel pedig nem tüntetjük fel a legjobb színben önmagunkat és cégünket.



Az autókölcsönzés sokkal költséghatékonyabb megoldást jelent, mint a vásárlás, főként akkor, ha a munkatársak csak ritkán vezetik a gépkocsikat. A saját céges autó fenntartási költségeit akkor is fizetnünk kell, ha épp nem használjuk a járművet, mert például szabadságon vagyunk. Ráadásul, ha a cégnek vissza kell fognia a költéseit, és emiatt el kell adnunk az egyik autót, csak töredékáron tudunk tőle megszabadulni. A bérautóért viszont csak aznap fizetünk, amikor valóban használjuk, és a járulékos költségei sem minket terhelnek. Ráadásul bármikor válthatunk nagyobb autóra vagy épp kisebb, gazdaságosabb gépkocsira is. És mindig a legújabb, legmodernebb modelleket vezethetjük, így az üzleti találkozókra kényelmesen utazhatunk.

2013. április 10., szerda

Ritka autók Budapesten - Lamborghini

Lamborghini bérlés Budapest - Lamborghini kölcsönzés


Ez a webhely a Google keresőben TOP helyezést ért el a Ritka autók kölcsönzése, valamint  Lamborghinik bérlése Budapesten és más hasonló kifejezésekkel. Ön is így talált rá!

Ha autókölcsönző, sofőrszolgálati vagy más autós szolgáltatását kívánná reklámozni ezen a frekventált helyen vagy ha saját honlapját az első Google-oldalon szeretné látni Lamborghini kölcsönzés Budapest vagy Lamborghini bérlése Bp. vagy más hasonló kulcsszavakkal, >> keressen meg levélben


Lamborghinik Budapesten


A pesti ősz egyik fénypontja volt az egymás mögött parkoló két Lamborghini!
Lamborghini kombó
A fenti kép igazi őszies életérzést tükröz Budapesten. A két autó egymás mögött pihent, tulajdonosaik eközben egymással beszélgettek

Lamborghini Murciélago

Mindig nagy élmény Murciélago-t látni, főleg ha magyar rendszámos. 4-5 darab lehet itthon belőle (+1-2 LP640), szóval a találkozások száma eléggé limitált. Ez a példány a feketére fényezett felnijével és a narancssárga fényezésével az egyik legszebb az itthoniak közül. Ráadásul a tulajdonos is nagyon pozitívan állt a fotózáshoz, mosolygott és direkt nagyobb gázzal indult!

Lamborghini Gallardo Spyder

Feltűnhet egyeseknek, mintha nem egészen úgy nézne ki ez az  autó, mint ahogy kellene neki. Más, de nem idegen részletek figyelhetőek meg rajta. A legszembetűnőbb az első lökhárító, amit az újabb, LP560-astól kölcsönöz magának, valamint színre lett fújva az összes fekete elem az autón. Mindenki szeretne magának egy hasonló szépséget, de sajnos ritka aki megengedheti  magának. Azonban, ha mindenki ilyen autóval  közlekedne, már nem is lenne ilyen ritka és különleges.

Limo Budapest


Limuzin, Limousin vagy egyszerűen csak Limo az exkluzív alkalmakra való autó - hirdesse itt a bérlés lehetőségét, illetve optimalizáltassa honlapját

Lamborghini kölcsönzése Budapesten - Lamborghini bérlés

  • Lambordzsini szolgáltatás megrendelés: laptop alkatrészek online

    Közlekedés a magyar fővárosban laptop szerviz Budapest - Dedikált és virtuális szerverek - Lamborgini kölcsönzés - Autókölcsönző szolgáltatás Bp. Esküvőre ritka autók kölcsönzése, Limuzin és virtuális szerver bérlés Budapest

2013. április 6., szombat

Veteránok a Hungexpon - Auto Motor és Tuning Show


Ismét ígéretesnek ígérkezik az Auto Motor Tuning Show a budapesti Hungexpon. A kiállítás szervezői minden évben elgondolkoznak rajta, hogy mivel is tudnák lázba hozni az autók, az autózás szerelmeseit. Olvastuk, hogy idén 2013.03.22-24 között kerül megrendezésre.





Tavaly is nagy sikerrel megörvendeztettek minket veteránautó kedvelőket, idén sem lesz ez másként. Egy stand kizárólag csak az amerikai gyártmányú autókülönlegességeké lesz.


Tavaly egy 1959-es pink Cadillac volt a legidősebb jármű, ami egyben a hölgyek egyik kedvence is volt a legfiatalabb 2009-es Chevrolet Camaro-val egyetemben. 
Látható volt továbbá egy hamisíthatatlan Mopar is; két Ford Mustang, egy Mach 1 és egy Bullit Boss, de volt ott egy Dodge Dart is és a vérbeli sportkocsi rajongók örömére egy 25. jubileumi kiadású Chevrolet Corvette is. Az utóbbi érdekessége, hogy 1978-ban a 62. Indianapilis 500 mérföldes versenyen ez az autó volt a pace car .


Az erő képviseletében láthattunk egy Oldsmobile 442 is, mely nagy ritkaság és igen értékes darab manapság. Az erőt viszont a legerősebb épített, 950 LE-ős Pontiac Firebird képviselte. További érdekességként került bemutatásra a Buick egyik kísérleti típusa mely a maga idejében óriási bukás volt. Azóta viszont különleges formájával igazi csemegévé vált. Reméljük az idén is felejthetetlen élményben lesz részünk a kiállításon.

2013. április 4., csütörtök

Újdonság a SKODÁRÓL

Hihetetlen, de mégis igaz. Olvastam, hogy a ŠKODA 1905 óta legyártotta a 15 milliomodik gépjárművet.
A jubileumi jármű egy ezüstszínű harmadik generációs ŠKODA Octavia a ŠKODA központi gyárában Mladá Boleslávban gördült le a gyártósorról. Az járművet VIP személyautóként fogják használni a ŠKODA Česanai Technológiai Központjában.


A legyártott gépjármű 15 milliós küszöbének átlépése a márka dinamikus növekedését hangsúlyozza. A ŠKODA 2012 elején gyártotta le 14 milliomodik autóját. Egyedül az elmúlt hat évben legyártott autó mintegy egy harmada, kb. 5 millió gépkocsi gördült le a gyártósorról. A cseh járműgyártó 2018-ig legalább évi 1,5 millió darabra szeretné emelni értékesítéseinek számát világszerte. 2012-ben a ŠKODA 939 200 járművet adott el, többet, mint bármikor előtte egy év során.

„Az ŠKODA egész csapata nagyon büszke a milliós jubileumra"- mondja Prof. Dr.h.c. Winfrid Vahland, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke. „A 15 millió legyártott autó a ŠKODA márka óriási fejlődésének a jelképe. 118 éve gyártunk járműveket és 1905 óta autókat. Így a világ leggazdagabb hagyományokkal rendelkező autómárkái közé tartozunk."- mondja Winfrid Vahland. Az elkövetkező években a ŠKODA továbbra is gyorsítani kívánja a fejlődést, és célja, hogy 2018-ra legalább évi 1,5 millió gépjárművet értékesítsen. A vállalat történetének legnagyobb modelloffenzívája sikeres kezdetét vette a ŠKODA Citigo, a Rapid és most az új Octavia megjelenésével.  Összeségében a ŠKODA  8 új vagy megújított típust mutat be 2013-ban.

A ŠKODA beruházásai Csehországban. Az új Octavia gyártásához a ŠKODA történelmének egyik legátfogóbb korszerűsítési és kapacitásbővítési projektjét valósította meg központi gyárban, Mladá Boleslavban. Az intézkedések központi eleme a ŠKODA modellek az Octavia és a Rapid gyártósorok termelési kapacitásának növelése, a napi gyártás 800-ról 1200 autóra való fokozatos felfuttatása.

E cél érdekében a Mladá Boleslav-i gyárban többek között egy új karosszériagyártó területet és egy teljesen automatizált belsőtérfényező sort állítottak üzembe. Még ebben a hónapban átadnak egy csúcsszínvonalú környezetbarát présgépsort. A ŠKODA Octavia és a ŠKODA Rapid mellett a Mlada Boleslav-i központi gyár egy másik gyártósorán gyártják a ŠKODA Fabia-t is.

A ŠKODA Kvasiny-i gyárában a közelmúltban megkétszerezték a ŠKODA Yeti gyártókapacitását évi 100 000 darab gépjárműre. Ezen túl a ŠKODA korszerűsítette a gyárat, mivel 2013. január óta itt készítik a ŠKODA Roomstert. 2012 végéig a Romstert a ŠKODA Vrchlabí gyárában készítették. A cseh gyártó kb. 7,2 millió eurót fektetett be a gyártás áthelyezésébe.

A Roomster gyártását azért helyezték át Kvasinyba, mert a ŠKODA Vrchlabí gyárát exkluzív alkatrészgyárrá alakítják át. 2012 októbere óta itt gyártják a kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót, a "DSG"-t a Volkswagen Csoport számára. A Volkswagen Csoporttal együtt a cseh járműgyártó kb. 170 millió eurót fektetett be, hogy a gyárat felkészítse a DSG gyártására.

A betervezett növekedés előkészítésére a ŠKODA Kínában, Oroszországban és Indiában is bővíti gyártókapacitását. Kínában 2012 vége óta a ŠKODA Yeti-t a Shanghai Volkswgennel együttműködve gyártják. Ebben az évben Kínában bevezetik a ŠKODA Rapid kínai változatát, amelyet azután az új ŠKODA Octavia követ.

Oroszországban a nyizsnij novgorodi GAZ gyárban a ŠKODA Yeti kompakt szabadidő-autó néhány hete gördült le a gyártósorról. 2013 közepén megkezdik az új ŠKODA Octavia gyártását is az orosz piac számára. Az orosz piacra szánt új ŠKODA Rapid gyártását 2014 tavaszára tervezik.
Reméljük, hogy a következő években is még több és egyre fejlettebb ŠKODA járművek közül válogathatunk.


2013. április 2., kedd

Levegővel hajtott autók

Három év múlva  lehetőségünk lesz arra, hogy levegővel hajtott autókat vásárolhassunk - olvastuk az origo.hu-n.
Igen nehéz időket él át manapság a Peugeot-t és a Citroënt tömörítő PSA-konszern, a gazdasági válság a többi autógyártónál jobban megviselte a céget, mivel fő piacait a recesszió által leginkább sújtott dél-európai országok jelentik. A franciák azonban nem adják fel, és abban bíznak, hogy a forradalmian új sűrített levegős hibrid rendszerükkel 2016-tól letarolhatják a kis- és kompakt autók piacát.
Kis és kompakt autókba építik majd be a Hybrid Air rendszert, állítólag nem lesz túl drága.


Merőben új, a PSA-nál sosem alkalmazott munkamódszert alkalmaztak a siker érdekében: két éve a különböző részlegeikről összegyűjtötték a száz legígéretesebb mérnököt és tudóst, akiket azóta egy külvilágtól elszigetelt irodában, a Párizstól délre fekvő Vélizyben lévő PSA-fejlesztőközpontban dolgoztatnak. A cél, hogy a Boschsal együttműködve megtervezzék az utóbbi évek legizgalmasabb autótechnikai innovációját, amely abban is kulcsszerepet kap majd, hogy a PSA teljesítse az EU által 2020-ra előírt 95 g/km-es flotta szén-dioxid-kibocsátási átlagot (jelenleg a legkisebb Citroën, a C1 szén-dioxid-kibocsátása is 99 g/km).
A Hybrid Air rendszert egy 82 lóerős, háromhengeres benzinmotorral felszerelt C3-asba építve mutatták be a nemrég véget ért Genfi Autószalonon. Meglepően egyszerű a hajtáslánc: egy start-stop rendszerrel ellátott benzinmotorból, egy automata váltóból, egy hidraulikus motorból, valamint a hozzájuk csatlakozó nyomástároló tartályokból áll. Működési elve megegyezik az elektromos hibridekével, azaz lassításkor a rendszer visszanyeri azt a mozgási energiát, amely egyébként hő formájában elveszne. Csak annyi a különbség, hogy a mozgási energiát nem árammá alakítva egy akkumulátorban, hanem a levegőt összesűrítve egy nyomástárolóban tárolják. Ez a későbbiekben ugyanúgy felhasználható az autó hajtására, akárcsak a ma ismert hibrideknél az áram.
Remélhetőleg Budapesten is forgalomba kerülnek, mert a környezetvédelem szempontjából nagyon fontosnak tarjuk.