2013. március 30., szombat

Új taxik Budapesten

A jövő héten tárgyal a Budapesti közgyűlés, mely szerint  egységes sárga külső, fix tarifa, és sokkal kevesebb reklámmatrica jöhet - olvastuk a HVG-ben.

Kikerült a főváros honlapjára a budapesti taxirendelet-tervezetet, amely alapján több más nagyvároshoz hasonlóan Budapesten is egységesen sárgák lehetnek a taxik, fekete kockás sávval.


Az autók hátsó ajtaján tüntetik majd fel a viteldíjat, reklámot pedig csak a hátsó lökhárítón lehet majd elhelyezni. A Tarlós István főpolgármester, valamint György István, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslat bevezeti a fix tarifát, amely 450 forintos alapdíjat, 280 forintos kilométerdíjat és 70 forintos percdíjat állapít meg. Ez a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, érdekképviseletek és fuvarszervező társaságok közös konszenzusos javaslata.

A rendelettervezet szerint csak olyan autóval lehet taxizni, amely a gyártási év alapján tíz évnél fiatalabb, tengelytávja legalább 2550 milliméter, öt személy szállítása esetén csomagtere nagyobb, mint 430 liter, motorja legalább 60 kilowatt (80 lóerő) teljesítményű, és megfelel az Euro IV-es, 2018-tól pedig az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási normáknak. A járművekben kötelező lesz a légkondicionáló, október 15-től a következő év március 15-ig pedig téli gumit kell felszerelni.

Az autók ablakai alatt a két ajtó szélességében sárga-fekete pepita sáv fut végig, a kötelezően megjelenítendő információkat (engedélyszám, díjszabás, elfogadott bankkártyák logói, "Minősített budapesti taxi" felirat) a karosszérián fekete, az ablakokon fehér karakterekkel kell szerepeltetni. A taxitársaság logója, telefonszáma csak az első ajtókon helyezhető el.

A szabadjelzőnek borostyánsárga alapon fekete betűvel kell tartalmaznia a taxi kiírást, előre fehér, hátulra borostyán sárga LED-es megvilágítást kell alkalmazni. A járművekben a dohányzást tiltja a rendelettervezet, és kötelezően előírja a bankkártyás fizetés biztosítását, reklámot pedig csak a hátsó lökhárítón lehet elhelyezni.

Kész élvezet lesz Budapesten a taxizás.

2013. március 28., csütörtök

Földgáz-hajtású busz Budapesten

Március 26-án, jelentős médiaérdeklődés mellett mutatták be Budapesten azt a MAN Lion’s City A37-es típusú földgázhajtású autóbuszt, amit a BKK egy hónapos tesztüzemben próbálhat ki. A 12 méteres alacsonypadlós autóbusz a 15-ös busz vonalán fog a Boráros tér és a Lehel tér között közlekedni április végétől, kifejezetten tesztjelleggel.



A gázüzemű MAN Lion's City A37 méretei gyakorlatilag megegyeznek a dízel üzemű változattal: 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3 méter magas, továbbá összesen 39 ülő- és 41 állóhellyel rendelkezik. Meghajtását egy hathengeres, 200 kilowatt teljesítményű, 272 lóerős, turbófeltöltős motor adja, melyet töltőlevegő-hűtővel, továbbá háromutas katalizátorral szereltek. A tetőn található tartályok egyenként 200-300 liter sűrített földgáz tárolására alkalmasak. A jármű egy töltéssel hozzávetőlegesen 300-350 kilométer megtételére képes.

A dízel autóbuszokkal szemben a CNG hajtású járművek egyetlen hátránya, hogy feltöltésük jóval több időt vehet igénybe. Ez nagyban függ az adott kút infrastrukturális és műszaki adottságaitól. A 18. kerületben, a Kőbányai úton található Főgáz CNG Kft. által üzemeltetett töltőállomáson, egy ilyen paraméterekkel rendelkező autóbusz feltöltése 20-25 percig tart, ami kifejezetten jónak mondható.

A CNG hajtású buszok hagyományos társaikhoz képest jelentősen kevesebb üvegházhatást fokozó gázt juttatnak működésük során a levegőbe. Ennek megfelelően károsanyag-kibocsátási értékek azonban jóval kedvezőbbek a dízel üzemű autóbuszokénál: az Euro 5-ös határérték szerinti megengedett 4 g/kilowattóra szén-dioxid kibocsátás egy CNG üzemű jármű esetében viszont mindössze 0,72 g/kilowattóra lehet.

A mostantól két hónapig próbára bocsátott környezetbarát hajtásrendszerű autóbusz a többi járműhöz képest alacsonyabb hanghatással üzemel, így Budapest belvárosi környezetében előnyösen befolyásolja a levegő tisztaságát.

Más: Fagáz meghajtású Lada - fa gáz generátor

2013. március 25., hétfő

Budapest útjain a Mercedes-Benz CLA 45 AMG

Rövidesen Budapest útjain is feltűnhet a legerősebb magyar autó, a 360 lóerős, kecskeméti gyártású Mercedes-Benz CLA 45 AMG. A műszaki leírás adatai szerint kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul százra. Nem más ez, mint a Mercedes négyajtós kupéjának, a CLA-nak a magyar csúcsváltozata. A kocsi mozgatásáról egy kétliteres, négyhengeres turbómotor gondoskodik, amelynek legnagyobb teljesítménye - nem tévedés! - 360 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 450 Nm. A kocsitípus bizonyosan bárautóként is divatba jöhet, bár az autókölcsönzők sokáig vonakodni fognak ilyen luxusautó beszerzésétől. De ha lesz rá igény, az autók bérlése bizonyosan elérhetővé válik a tehetősebbek számára. De a pénzről, árakról egyelőre korai beszélni.


Autópályák Magyarországon

Mint az közismert, Magyarországon 5 autópálya és 4 főútvonal szolgálja az autósok kényelmét. A 8-as számú főút kivételével valamennyi autópálya és főútvonal Budapestről indul. Autópálya matricát az M1-es, M3-as, M5-ös, M6-os és M7-es autópályákra kötelező váltani. Határátkelőknél és nagyobb benzinkutaknál vásárolható. (Ezek részben elavult, 2013-as adatok; azóta sok minden változott, fejlődött például az sms-fizetés és az online matrica vásárlás területén).

magyarország autópályái - laptop optimalizálás
Autópályák - Magyarország. Laptop-kijelzőre optimalizált képszélesség


Ha nincs saját kocsija vagy nem azzal szeretne utazni, Magyarországon számos cég, vállalkozás foglalkozik autókölcsönzéssel. Az autóbérlés számtalan előnyét itt nem kívánjuk felsorolni, aki már utazott bérautóval, ezzel nyilván tisztában van.

Magyarországi autópálya építés


Ami pedig az autópályákat illeti, Magyarországon az 1970-es évek autópálya-fejlesztési program végrehajtását követően a 80-as évek első felében lelassult a fejlesztés, majd teljes mértékben leállt az úthálózat további kiépítése. Eközben a fenntartási, üzemeltetési feladatok ellátására is egyre kevesebb pénz jutott az állami költségvetésből, így a meglevő hálózat állapota is fokozatosan romlott. 1989-ben a közlekedési kormányzat kezdeményezte az útalap létrehozását, amellyel 1990 elejétől az állami kezelésű úthálózat további fejlesztésére elkülönített források függetlenné váltak az állami  költségvetéstől. Ez új lendületet adott a közúthálózat fejlesztésének, ugyanakkor az autópálya építésekkel kapcsolatban egyre gyakrabban merült fel a korrupció gyanúja, mígnem a lakosság körében teljesen általánossá vált a nézet, hogy egyfelől a nagy állami beruházásokat sorra a kormányzathoz közeli cégek kapják, másfelől az elcsalt pénzösszegek jelentős része párkasszákba folyik be, azaz tilos, illegális pártfinanszírozás történik.

Az eltelt két és fél év alatt az M1-es autópálya elérte Győr határát, megépült az M0-ás autópálya első 15 km-es, valamint Érdet elkerülő szakasza, és átadták az új szolnoki Tisza-hidat, amely lehetővé teszi Szolnok elkerülését a 4-es számú főúttal. (Ezek is elavult adatok).

Az viszont friss tény, hogy Magyarország legjobb honlap-szervize nem messze helyezkedik el az M3-as autópályától. #honlapszerviz

Kulcsszavak Google kereséshez: autóbérlés budapest laptop szerviz, autókölcsönzés a laptopcafé üzletében, autópálya matrica, laptop kijelzőre honlap optimalizálás - Magyarországon az MSZP és főleg Fidesz kormányzása óta az autópálya építésekkel kapcsolatban egyre gyakrabban merült fel a panamázás, mutyizás, azaz a korrupció gyanúja. Autópályák Budapesten - Keresőmarketing szolgáltatások: Budapest honlap szervíz